.................................................

Segítség

.................................................

 


PopUp MP3 Player (New Window)


Vasúti park

 

Nagykanizsa történetéhez és jelenéhez is szorosan kapcsolódik a vasút, melynek egyik ékes példája az Ady út végén az egykori Bécsi korzó gesztenye fái és régi vasúti emlékeket felsorakoztató vasúti park.

A belvárosból a posta épületétől hársakból, platánokból és juharokból álló fasor vezet a vasútállomásig, az egykori Bécsi korzó. A vasúti átjárt követően tiszafák és erdei fenyők mellett kettős vadgesztenyesor szegélyezte pompás park áll. Ezt a ma helyi védelem alatt álló területet a 19. század végén telepítették, ahogy a vasútállomás épülete és a tiszti lakások közti területen a teniszpálya is ekkor került kialakításra. A teniszpálya helyén ma a vasúti park áll, benne egy felújított 375 és 424 sorozatszámú mozdony, egy-egy tartálykocsi, darus ellensúlykocsi, és kézihajtány, valamint a víztöltő oszlop is.

 

Fényképek

a01
bck   1/6  fwd
a01
a02
a03
a04
a05

 

Kiállított berendezések

A 375 sorozatszámú mozdony hazánk egyik legelterjedtebb mozdonytípusa volt, melyből a 1907-től 596 db állítottak forgalomba 1959-ig.  A kiállított mozdony 1917-ben készült. A szertartályos gép 1–C–1 tengelyelrendezésű, és külső vezérművel és hengeres tolattyúkkal épült. Legnagyobb sebessége 60 km/óra volt.

A 424 sorozatszámú mozdony Magyarország legsikeresebb és legnépszerűbb gőzmozdonya volt, amit 1924-től gyártottak és 365 db készült belőle. Az általános vontatási feladatokra tervezett mozdony ikerhengeres elrendezésű, belső beömlésű volt, melynek kazánja lemezes tűzszekrényű, és csúcssebessége 90 km/óra volt.

A kéttengelyes, 12 tonnás tartálykocsi 1892-ben a Ganz és Társa Vasúti Kocsi Gyárban készült, elsődlegesen petróleum szállítására.

A darus ellensúlykocsi a kézi mozgatású, csigás szerkezet, melyet vasúti pályák építésénél és javításánál használták.

A hajtány kézzel hajtott személyszállító eszköz, melyet a pályafenntartók használták a vasúti vonalak vizsgálásakor, akár 20 km/óra sebességet is elérve vele.

A víztöltő oszlop, más néven vízdaru a gőzmozdonyok vízellátását szolgálta, hogy  az állomási víztornyokból a vágányok mellett feltölthetőek legyenek a szerkocsik víztartói.

 

 

Hol van és hogy lehet eljutni?




Mi van még ott?

Sok minden van, kutass tovább!

Milyen az időjárás?